Przedszkole nr 9
Oferta programowa
Priorytety i cele przedszkola na rok szkolny 2025/2026:
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii.
Praca wychowawczo – dydaktyczna jest planowana i realizowana w godzinach pracy przedszkola, w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz dopuszczonych do użytku programów przedszkolnych przez Dyrektora placówki na rok szkolny 2025/2026:
1) Program wychowania przedszkolnego: „Program wychowania przedszkolnego”, Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo, wyd. MAC Edukacja
2) Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu.
3) Program nauczania religii dla przedszkola „Tak! Jezus mnie kocha” – ks. dr Krzysztof Mielnicki, Elżbieta Kondrak – Wydawnictwo „JEDNOŚĆ”
4) Elementy Planu Daltońskiego
W celu uatrakcyjnienia zajęć oraz poszerzenia oferty edukacyjnej nauczyciele opracowali programy własne i wdrożyli innowacje pedagogiczne oraz inne projekty edukacyjne w naszym przedszkolu.
Programy własne:
- „Kolorowe czwartki”,
- „Zabawy buzi i języka”.
- „Eksperymenty”
- „Krok po kroku w przedszkolu”
Projekty i programy edukacyjne:
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
- „Zdrowo i Sportowo”
- „Witaminki”
- „Czyściochowa Akademia”
- „Moje Miasto, Moja Ojczyzna”
- „Wyzwania Bociana Teodora”
- „Dzieci Uczą Rodziców”
Ofertę programową przedszkola poszerzają:
- zajęcia umuzykalniająco-rytmiczne,
- „Programowanie z wykorzystaniem ozobotów” – elementy robotyki,
- „Kodowanie na dywanie” – zajęcia z zakresu kodowania i programowania,
- zajęcia karate,
- zajęcia kulinarne.
W naszym przedszkolu zajęcia prowadzone w ramach realizacji podstawy programowej są wzbogacane elementami różnych dodatkowych programów edukacyjnych i ruchowych. Z tych wykorzystywanych najczęściej można wymienić:
- „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska,
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Metoda Gimnastyki Twórczej Rudolfa Labana,
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- Plan daltoński metoda H. Parkhurst
- Metoda Gimnastyki Ruchowej Marii i Alfreda Kniessów,
- Pedagogika Klanzy,
- Aktywne słuchanie muzyki według Batti Strauss,
- Uczymy Dzieci Programować,
- Więcej Ruchu dla Maluchów,
- Mali Patrioci,
- Elementy modelu Oceniania Kształtującego i wiele innych.
Ponadto w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciele wykorzystują elementy:
- pedagogiki zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność),
- metodę Dobrego Startu; M. Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka),
- zabawy muzyczno – relaksacyjne metodą K. Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samo wyrażanie się ruchem),
- metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznanie własnego ciała i orientację w przestrzeni),
- techniki relaksacyjne,
- technologii informacyjnych.
Galeria zdjęć: