Rozmiar tekstu:

Tydzień foczek zaczął się od poniedziałkowego wyznaczenia dyżurnych. Dzieci odpowiedzialne za konkretny dyżur zawiesiły swoje imiona w odpowiednim miejscu na tablicy.

Foczki zapoznały się z zadaniami umieszczonymi na „tablicy zadań”. Same wybrały którego dnia, wykonają zadanie nr 1 (praca plastyczna- wycięcie niedźwiedzia polarnego, przyklejenie go na kartkę, dorysowanie krajobrazu zimowego, przyklejenie płatków śniegu z bibuły) oraz zadanie nr 2. (dzieci mogły wybrać czy pokolorują kosmiczny obrazek czy namalują zwierzęta zamieszkujące dany kontynent). Magnesem w kolorze odpowiadającym konkretnemu dniu tygodnia zaznaczyły planowany termin wykonania zadania. W piątek sprawdziliśmy czy ich plany się udały – dzieci uczą się w ten sposób gospodarowania swoim czasem oraz odpowiedzialności. Bardzo ważna jest też refleksja, czy dobrze zaplanowały sobie czas, czy zadania podobały im się, czy były łatwe a może trudne.

Temat tygodniowy u foczek to  „Ziemia – błękitna planeta”. Dzieci, dzięki mapom, atlasom, globusowi oraz własnej wiedzy próbowały odpowiedzieć na pytania „Czym jest Ziemia?”, „Skąd się bierze życie na ziemi?”, „ Jakie zwierzęta zamieszkują naszą planetę?”oraz ” Czego potrzebuje roślina do życia?”

Założyliśmy hodowlę fasoli oraz ciecierzycy, którą codziennie obserwowaliśmy. Wykonaliśmy doświadczenie – zabarwiliśmy wodę w wazonie czerwonym atramentem, wsadziliśmy do niej białego kwiatka i czekamy co się wydarzy. Dzieci  w tym tygodniu poznały literkę „g”. Głoskowały wyrazy oraz dzieliły je na sylaby, w zeszycie w linie próbowały pisać poznane wcześniej litery. W tym tygodniu przypomniały sobie wiadomości na temat dinozaurów oraz wykonały scenografie do przedstawienia „Królewna Śnieżka”. W piątek obchodziliśmy „Dzień Dentysty”- dzieci wiedzą już jak dokładnie myć zęby, co może im szkodzić oraz czego spodziewać się na fotelu stomatologicznym. Dzień zakończyły grą w „bingo”. Foczki codziennie śpiewały, tańczyły oraz bawiły się na placu zabaw. Przed nami kolejny tydzień pełen wrażeń.